11 január, 2017

Gyömbéres zeller saláta


Barátnőmnél ettünk ilyen zeller salátát a nyáron, hát elég sok időbe telt mire én is elkészítettem.
Vízkereszti sült halhoz volt köret.

Hozzávalók: 50 dkg zeller már meghámozva és lereszelve
                       2 teás kanál lereszelt gyömbér
                       3 teás kanál cukor
                       2 teás kanál só
                       1 dl hideg víz
                       1 dl a vízből, amiben a zeller főtt
                       1 citrom leve
                       Díszítéshez egy szelet citrom és egy kevés petrezselyemzöld

1. A zeller megpucoltam és durva csíkokra reszeltem, vágni is lehet, de akkor nem lesz teljesen
egyforma.
2. A gyömbért, cukrot, sót, citromlevet és a hideg vizet összekevertem egy tálban.
3. Forrásban levő vízbe dobtam és pontosan 3 percig főztem, majd a főző vízből 1 dl-t az előkészített léhez öntöttem, a zellert leszűrt és a léhez kevertem, még forrón természetesen. Hagytam így kihűlni, ami 1-2 óra, addigra az ízek is összeérnek.

Ízlés szerint bármihez fogyasztható.

Jó étvágyat kíván hozzá!


Nincsenek megjegyzések: